Autorització de representació administrativa
Aquest tràmit permet autoritzar a un tercer a actuar en nom de l'administrat en un procediment concret o, per a qualsevol actuació, davant de l'administració. Així mateix, permet acreditar la representació legal que ostenta una persona física per actuar en nom de la persona jurídica.
Escolliu el tipus de tramitació
Com fer-ho
Presentant instància:
Un cop omplerta i signada, la instància es pot tramitar de diverses maneres:
- Presentant-la a qualsevol de les oficines de XALOC, després d'haver sol·licitat cita prèvia a través del formulari de sol·licitud o bé telefònicament, indicant l'oficina i el dia i hora desitjats.
- Presentant-la a qualsevol altre registre especificat a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i a l'article 25 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
- Enviant-la a les oficines centrals de XALOC (Gran Via de Jaume I, 39. 17001 Girona).
Tramitació en línia:
En aquesta seu electrònica els representants de persones jurídiques poden dur a terme tots els tràmits en nom del seu representat amb certificat digital de representant.
Si no disposeu d’aquest certificat i heu d’actuar en representació d’un altre interessat o per autorització, primer us heu d’identificar amb el vostre identificador o certificat digital (personal o de representant). Després el sistema us preguntarà les dades de l’interessat i haureu d’adjuntar el document que acrediti la representació o autorització per al tràmit. El document d’autorització es pot signar digitalment o bé en paper i escanejar-lo.
Per atorgar representacions temporals en favor d'altres persones físiques o jurídiques per tal que puguin realitzar qualsevol actuació administrativa i davant qualsevol Administració us heu d'insciure al Registre electrònic d'apoderaments.
Actualment podeu nomenar una persona física o jurídica com a representant per a la recollida de les vostres notificacions i comunicacions electròniques. Ho heu de fer, en funció de la personalitat jurídica, amb el tràmits:
Aclariments
Organisme competent
Xarxa Local de Municipis Gironins (XALOC)
Unitat que tramita la sol·licitud
Àmbit de Gestió Tributària i Recaptació
Classificació temàtica
Tràmits generals
Qui ho pot sol·licitar
- L'interessat (titular de drets, obligacions o interessos legítims individuals o col·lectius).
- El representant legal.
Canals de tramitació
Presencial / Telemàtic
Termini de presentació de la sol·licitud
En qualsevol moment
Requisits previs
Qualsevol persona amb capacitat d'obrar.
Preu / taxa
Sense cost
Mitjans per acreditar la representació
Qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna:
- Aportant a qualsevol oficina, les escriptures que acreditin la representació.
- Per declaració en compareixença personal de l'interessat davant d'aquesta administració.
Dades i documents
- Còpia del DNI / NIF / NIE de la persona interessada.
- Còpia del DNI / NIF / NIE de la persona autoritzada.
- En cas d'actuar com a representat d'una entitat jurídica, còpia de les escriptures de poders o document públic assimilable.
- En cas de comunitat de propietaris, còpia de l'acta de la junta de propietaris o certificació del secretari-administrador.
- En cas d'altres entitats, còpia de document de constitució o estatut de l'entitat.
Efectes
Les actuacions per a les quals s'ha facultat al representat s'entendran fetes per l'interessat.
Normativa
- Article 5 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Article 45 i següents de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
- Especialitat en matèria Tributària: Representació de persones o entitats no residents:
- Als efectes de les seves relacions amb l'Administració tributària, els obligats tributaris que no resideixin a Espanya hauran de designar un representat legal amb domicili a territori espanyol quan operin en aquest a través d'un establiment permanent, quan així ho estableixi expressament la normativa tributaria o quan, por las característiques de l'operació o activitat realitzada o per la quantitat de la renda obtinguda, així ho requereixi l'Administració tributària.
- Aquesta designació haurà de comunicar-se a la Administració tributària en els termes que la normativa del tribut senyali.
- Article 111 del Reial decret 1065/2007, de 27 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de les actuacions i els procediments de gestió i inspecció tributària i de desplegament de les normes comunes dels procediments d'aplicació dels tributs.
Sentit del silenci
No correspon
Recursos
No correspon