Ajuda per accedir a les notificacions

No aconsegueixo identificar-me amb el meu certificat digital (DNI electrònic o altres identificadors) i no acabo el procés d’autenticació

Consulteu l'ajuda del Suport d'usuaris de l'AOC.

Comproveu que el vostre certificat funciona correctament a la pàgina de validació de l'AOC.

Si el certificat funciona però no aconseguiu autentificar-vos, podeu obrir una petició d'ajuda a l'AOC.

En el cas de persona física també podeu obtenir al moment un identificador IdCAT mòbil gràcies al vostre certificat digital a https://idcatmobil.seu.cat/ (Alta amb certificat digital). Aleshores identifiqueu-vos amb el vostre nou IdCAT mòbil.


He accedit a l’espai de notificacions electròniques però no trobo la notificació que m’ha enviat XALOC

Potser heu accedit a l’eNotum des d'un enllaç genèric de Google. Heu de fer-ho amb els enllaços que teniu en el correu d'avís o a través de l'adreça https://www.xalocgirona.cat/seu-electronica-notificacio-electronica que us portarà directament a l'espai de notificacions de XALOC.

Si tot i així no trobeu la notificació, hi ha diverses situacions que heu de considerar:

Primer comproveu si a la part superior de la pantalla apareix el missatge “Teniu entrades sense obrir a d’altres organismes” i, en aquest cas, premeu l'enllaç i comproveu si es tracta de les notificacions de XALOC.

En segon lloc, si heu entrat amb un certificat digital de representant, localitzeu a la part superior els botons corresponents a Particular i a Empresa per tal de buscar la notificació a les dues carpetes.

En tercer lloc, si heu designat un representant per rebre les vostres comunicacions electròniques, tingueu present que només s'enviaran al seu espai de notificacions. Doneu de baixa aquesta designació si voleu accedir a futures notificacions amb certificat digital de la persona jurídica o si aquesta representa també d'altres persones, perquè rebrà en el seu espai de notificacions les de tots els seus representats sense distinció.

Finalment assegureu-vos que a “Sistema d’accés”(menú de l'esquerra) teniu marcat “Paraula de pas” encara que hàgiu entrat amb certificat digital. Si teniu marcat “Només amb certificat digital” pot ser que no es mostrin totes les vostres notificacions electròniques.

El Consorci AOC ofereix aquesta ajuda sobre el portal eNotum per a la recollida de notificacions i comunicacions electròniques.


Intento accedir a la notificació i el sistema diu que no pertany al destinatari

Si heu rebut l'avís de la notificació per correu electrònic, comproveu si us ha arribat redirigit des d'una altra adreça de correu electrònic en la qual teniu activada una redirecció. Us recomanem que accediu amb certificat digital. Si voleu entrar amb paraula de pas d'un sol ús, cal que indiqueu el correu electrònic que vau donar d'alta a XALOC per a la recepció dels avisos. El Consorci AOC ofereix aquesta ajuda sobre el portal eNotum per a la recollida de notificacions i comunicacions electròniques.


El sistema no em deixa accedir a les notificacions amb contrasenya d’un sol ús

Comproveu si hi ha un símbol de cadenat, fet que significa que heu d’accedir amb certificat digital.

Quan una persona jurídica no ha comunicat les dades per relacionar-se electrònicament a XALOC, veurà totes les seves notificacions amb aquest símbol i només podrà accedir amb certificat digital. Podeu comunicar els mitjans d’avís a l'apartat Tràmits i gestions de la Seu electrònica, omplint, signant i presentant el següent formulari:

Comunicació o modificació de dades per relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics


Per quin motiu rebo els avisos de notificacions electròniques de multes a dos correus electrònics diferents?

Això passa quan heu comunicat mitjans d’avís a XALOC per a les notificacions del procediment tributari i també esteu apuntats a la DEV de la DGT per les notificacions del procediment sancionador de multes, però els mitjans d'avís són diferents.