Relacionar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics

Les empreses, persones jurídiques, entitats, professionals col·legiats i representants legals estan obligats a relacionar-se electrònicament amb l’administració (Llei 39/2015 de l’1 d’octubre, de procediment administratiu).

  • En lloc de rebre les notificacions en paper, per correu, com fins ara, les notificacions estaran disponibles en una plataforma digital (eNotum).
  • Quan tingueu una nova notificació, rebreu un avís per correu electrònic o un SMS al vostre mòbil.
  • Podreu accedir a la notificació des de l’enllaç del mateix correu electrònic, des de la Carpeta ciutadana o directament des d'aquest enllaç.

Si ets representant d'una empresa o d'una entitat jurídica i no t'has donat d'alta, has de fer-ho a l'apartat Tràmits i gestions de la Seu electrònica, omplint, signant i presentant el següent formulari:

El ciutadà, persona física, té la capacitat d’escollir la forma en què es relaciona amb l’Administració pública: telemàticament o presencialment. Per donar-se d'alta a la notificació electrònica s'ha de fer a l'apartat Tràmits i gestions de la Seu electrònica, omplint, signant i presentant el següent formulari:

Avui en dia, i derivat en part per la situació sanitària a causa de la COVID-19, ha augmentat l’interès del ciutadà en relacionar-se electrònicament. A XALOC s’ha començat a implantar la signatura biomètrica pels consentiments de persona física per relacionar-se amb l'administració per mitjans electrònics, amb l'objectiu d'anar obrint aquest sistema de signatura per a la presentació dels diversos tràmits presencials. L’objectiu és eliminar totalment el paper en els tràmits presencials i fer un pas més en la digitalització de l'administració, agilitzant els tràmits i millorant els sistemes de gestió.

Gràcies a l’ús de tauletes digitals, que XALOC posa a disposició de la ciutadania, els ciutadans podran registrar instàncies i documentació de manera presencial per mitjans electrònics sense haver d'utilitzar certificats electrònics. La signatura biomètrica té la mateixa validesa que la manuscrita i té garantida la seva autenticitat, ja que recull dades biomètriques de la persona que signa i és impossible de replicar. En una primera fase s’ha desenvolupat en sis oficines, i a principis de l'any 2022 es podrà trobar a totes les oficines que té l'organisme arreu de la demarcació de Girona.